Thursday, January 7, 2010

alhamduLillah..hehe

Selesai segala semester study, selesai kursus kawin, selesai praktikal, selesai segala yuran study..sudaah! selesai semua sudaaaah...!! wah3..konvo pula lambt lagi..muet nye result masih tak nak keluar lagi..nak apply ipta takleh lagi la gamaknye..(p/s: nak tawen pun taleh lagi, sijil tawen den terlupa nak amek.hahahha)


so bile ade yang bertanya status aku sekarang..maka dengan selambe aku menjawab
"baru je habis study..." huhu...

akan tetapi jikalau kemudiannya pertanyaan disambung kepada...
"so watpe ja sekarang? tak kerja??"..


huhehu..serta merta aku menjadi kaget, sedikit terkaku..dan mungkin juga terkelu..lantas aku memutuskan untuk jawab "insyaALLAH akan dirundingkan..ekeke..." atau "tengah cari la ni sebenarnya..kerja part tym..hehe"


adeh.segan lak kalau org bertanya sal kerja ni.
Suatu kemestian kah bekerja selepas habis study???

Akhirnya..soalan tu terlepas gak untuk aku taip kat sini.haha.kalau aku tanya soalan ni kat public, takut diorg fikir lain lak..bagi aku, idak ler wajib nk terus koje.. stay kat rumah pun okay what..belajar ilmu masak lebih sikit..menjahit ke...tolong kemas2 rumah ke..aii mana la tahu sebagai persediaan untuk dot dot dot... (sila isi sndri..haha) ... di samping ringankan beban mak ayah gak..ngeh3.. dan tak lupa juga berbakti pada adinda2 yang masih bersekolah...hehe..

Walaubagaimanapun..keinginan nak kerja tu masih lagi tersisa kat jiwa aku ni..haha..kata pun anak jati Malaysia..takkan la tak nak berbakti pada negara..(haha..ayat penuh mendalam ni..)
paling lekeh pun dapat gak masuk income..hehe..leh simpan untuk tujuh keturunan aku lepas ni..ekekekkeke...

kalau boleh, niat dihati memangla nak mohon kerja yang ada kaitan dengan bidang yang diceburi..tapi kalau tak da rezeki..tak mengapa la...sebab aku hanya layak apply kerja takat espiem ja wat masa sekarang..sebab belum lepas konvensyen lagi..huahua..

takpa..yang penting..bak lagu amy :: happy (haha..tibee...) =P






No comments: